петък, 15 юни 2012 г.

Лунатици

Пълнолунието влияе на хората. Няма научни доказателства, но по някакъв начин, всява хаос в живота на разумните (и не чак толкова) обитатели на планетата. Жегата също се отразява. И за това няма научно обяснение, но хората се поизнервят.


Снимковият материал няма нищо общо със съдържанието на темата, ама си го сложих ей така, защото снимките на цветя успокоявали, а на мен тези са ми и любимите. Рецептата е по между другото, но винаги е добре в такива моменти да имаш нещо сладко под ръка. Казват, че и въглехидратите действали успокоително.






6:30 Часовникът звъни, кучета лаят, някакъв се опитва да запали стар Запорожец. 20 минути посред лято - изгорели газове и бръмчене.... Какво ли ще е през зимата като му падне акумулатора?! Идилия!
7:00 - няма топла вода
7:30 - дойде ама аз вече се изкъпах със студена
8:00 - лекичко закъснявам
8:05 - студената вода си е оказала отрезвяващото действие. Съвсем бааааавно осъзнавам, че от 30 минути като фонов шум се чува малката, която говори по телефона. Тя е на 6 и от 1 ден има мобилен, защото отива на лагер. Нещо като луд с картечница!
- С кой говориш, бе пиле?!!??
- Ми с Мони - супер горда
5 лева сметка! За няма и ден!
8:20 - все още ровя из страницата на Глобул с надеждата да намеря как се добавя любим номер и да не ми се налага да плащам по 32 ст. на минути за разговор с въпросната Мони



8:30 - задръстване. Навън вече е 26 градуса, а климатикът не знам защо не работи.
9:00 - задръстване
9:15 - задръстване. Голяма изненада... добре, че поне климатикът тръгна.
9:18 - няма място на паркинга. Някакви идиоти са спрели на служебния абонамент. 10 минути скандал и колата най- после е наместена и то на сянка
9:30 - фреш и кафе. В кафето има мравки. Оф, колегите споменаха нещо такова вчера.
9:34 - климатиците в офиса не работят 
9:35 - някакви хора не могат да се разберат. Абстрахирайки се от специфичната професионална терминология, нещата звучат горе долу така:
- Портокалът е оранжев!
- Портокалът е оранжев!!!!
- Не, вече ясно ти казах, че портокалът е оранжев!!!!!!!
- Да, но мисля, че моята теза и аргументи, много категорично оборват твоето твърдение и недвусмислено доказват, че портокалът е оранжев!!!!! - това вече с децибели, които карат всички други да се обръщат с любопитство и копнеж. "Оха, кеееф, скандаааал!"
В този дух около час. Към края вече се налага употребата на сълзотворен газ, гумени куршуми и студена струя вода под налягане, за да не се стигне до тежки стълпотворения и телесни увреждания.
10:34 - малката звъни


 10:35- много дълъг телефонен разговор. Опитват се да ме убедят, че портокалът е оранжев, докато аз имам глупостта да твърдя, че .... ами портокалът е оранжев. Всичко на висок глас! Що не се съгласих от самото начало?!
Пак час! Жестоко!



11:30 - телефонът звъни. Някакви хора са станали нагоре със д...-то и хич не ги кефи, че портокалът е оранжев. Тяхното виждане е, че нещата драстично трябва да бъдат променени и в крайна сметка портокалът трябва да бъде променен на ...ами оранжев, ама това вече е поднесено под формата на скандал. Хубаво, бе, ще го променим на оранжев:) Трябваше веднага да си кажете, че точно това искате!
11:57 - малката се обади

 
11:58 - вече закъснявам за среща. Асансьорът е зает, тичайки се пребих по стълбите, сандалът ми се заклещи в цепнатина между плочките, а остава още минута до 12, когато  ще се превърна в тиква!
12:00 - колата твърди, че не ме познава. Дистанционното не работи  и при опит да я отворя с ключ, започва да свири много анемично. Някой е забравил включено нещо си и акумулатора е заминал. А така му се подигравах на човечеца със Запорожката от сутринта! Още час докато дойдат от сервиза и я посъживят с изкуствено дишане. 40 минути не трябвало да я гася. Ми супер. Аз имам гориво за не повече от 25... Междувременно се обади малката
13:30 - леко позакъсняла пристигам на срещата, където ще се обсъжда цвета на портокала. Малката звъни. Добре че поне работи климатика.
13:32 - изключиха климатика - било им духало. Малката пак се обади
13:40 - малката се обади
13:45 - малката се обади, но този път предвидливо си бях изключила звука

 
13:46 - малката звъни
13:48 - малката звъни
13:50 - малката звъни
13:52 - малката звъни
13:54 - малката звъни
13:55 - прибрах си телефона. Дразнещо е.
14:30 - срещата свърши. Имам 28 неприети повиквания от малката
14:31 - голямата звъни
14:32 - малката звъни, била паднала и си разбила устата.


14:33 - голямата звъни, че малката и се обаждала непрекъснато. Термометъра в колата сочи 43 градуса.
 14:34 - ако дам мръсна газ и се забия в стената отсреща, дали няма да си спестя мъките? Нещо жегата почна да ми влияе
15:00 - обратно в офиса. Има някакъв казус с дублирани срещи и всички са кисели. Да ама аз съм много гладна и съм още по- кисела. Няма нещо, което да ме вкисва толкова, колкото липсата на храна. Дори и за малко.
15:30 - голямата звъни, за да обсъждаме подредбата на училищата в заявлението за кандидатстване. Борим се за 5 езикови гимназии,  всяка от които е минимум с 5 различни паралелки. Мисля, че до този момент изредихме всички възможни комбинации. Някой да ми помогне с математиката - това точно колко обаждания прави?
16:00- обяд. Доста неправилна употреба на думата, но пак е нещо
16:01 - малката звъни

 
16:02 - портокалът бил оранжев, което предизвиква 40 минутен спор в целия офис. Айде стига бе! Пък аз така и да не знам!
16:50 - хората с д-то пак се обаждат и пак се карат, че портокалът би следвало да е оранжев, а той всъщност е оранжев!
17:30- още спорим, а малката звъни
18:30 - ооооо що не си гледате работата



18:35 - някой е спрял пред колата ми и не мога да изляза
19:00 - въпросният тип се появи и почва да ми крещи. Била съм спряла правилно на собственото служебното място за паркиране, но очевидно съм му пречила. А? К`во? Това нещо не го разбрах, но сигурно съм прекалила с портокалите, пък нали и климатиците не работеха
19:30 - задръстване. Абе хора, за вас работно време няма ли бе!
20:00 - децата се карат кой ще сложи салфетки на масата. Ма за какво са ви салфетки, то и без това няма нищо за вечеря.
21:00  - пак няма топла вода
21:30 - дойде. Карай, и без това вече се изкъпах със студена...
22:00 - навън е 26 градуса


Та кога казахте, че било пълнолунието? Изглежда трябва известно време за отшуми ефекта.




Днешната рецепта е много любима на децата ми. Аз лично също обожавам чийзкейк и я приготвих по два повода - представянето ми в Розали и един workshop  с Валери Нешов, организиран от Crock Pot България и Метро академия.
 Чийзкейк с бял шоколад, лайм и топинг от ягоди

Продукти:
  • 300гр пълномаслено крема сирене (добър вариант е Филаделфия)
  • 300мл неподсладена животинска течна сметана над 30% масленост
  • 3 яйца
  • 100гр бял шоколад
  • 30 + 30гр захар или пакетче Стевия (за плънката и за топинга)
  • 120гр обикновени бисквити
  • 30гр бадеми
  • 50гр масло
  • 2 лайма
  • ванилия
  • 200гр пресни ягоди
  • 1 нишесте
Приготвяне:
1.  Шоколадът се разтапя на слаб огън. Добавя се течната сметана и се бърка до хомогенизиране на сместа.
2. Крема сиренето, яйцата, половината от захарта/стевията, кората и сокът на единия лайм се разбиват с охладената сметана и шоколада.
3. Бисквитите, бадемите и маслото се смилат в блендера. Сместа се разпределя по дъното и стените на огнеупорни купички, като се натъпква хубаво. Отгоре се разпределя основната плънка с шоколада.
4. Може да го изпечете по два начина. Ако имате уред за бавно готвене, покрийте купичките с хартия за печене, сипете вода, колкото да ги покрие до половината, включете на втора степен и печете 3 часа.
5. В случай, че ползвате обикновена фурна, сложете купичките в тава, сипете вода, колкото да ги покрие до половината и печете около 1-1,5 часа на 130-140 градуса.
6. Докато чийзкейкът се пече, може да направите топинга. Почистете и нарежете ягодите на едри парчета. Разбъркайте ги с другата част от захарта захарта/стевията, сока и кората на втория лайм. Поръсете с нишесте и на слаб котлон загрейте за 15мин, като разбърквате периодично.
7. Залейте чийзкейка  с ягодовия топинг и сложете в хладилника за около 2 часа да стегне.
 


42 коментара:

  1. Снимките са прекрасни, а чийзкейка е много изкушаващ!

    ОтговорИзтриване
  2. Хихикам си аз тука:) сякаш сме сиамски близначки по ежедневие:) с тази разлика, че аз излизам в 7:30 и тръгвам от офиса в 17:00, за да избегна трафика и да си видя все пак децата. Чийзкейкът изглежда много, много добре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ееее аз минах на лятно часово разписание:))) През зимата карах малката сутрин и излизах към 7, но сега си е цял час по- късно. В конкретния случай просто закъснях за работа:)

      Изтриване
  3. И на мен последните седмици ми е едно такова странно, но го свързвах с отпускарския сезон...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То уж през отпускарския сезон по- спокойно трябвало да бъде...

      Изтриване
    2. Лулу защо:)))))) Цялата работа на отпускарите остава за неотпускарите :))))

      Изтриване
  4. по-добре не може и да се опише! но снимките действително имат ефект, страхотни макове!

    ОтговорИзтриване
  5. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  6. Лу, ми че ти много спокойно си живуркаш бе жена...То за това ти е едно такова бяло- зелено- сладичко :-P

    Ама го можеш това със снимането, прекрасно настроение носиш с кадрите си :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Абе принципно не се оплаквам:)
      За снимането много благодаря:) Винаги може повече:)

      Изтриване
  7. Лулу, страхотни снимки :) супер настроение създават, а и на оранжевият ти ден доста се посмях :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре, че не всеки ден е така:) Така и не мога да проумея как двама души могат да твърдят едно и също нещо и да губят толкова много време да спорят:)

      Изтриване
  8. Lulu, много сладко и увлекателно пишеш, всеки път ти казвам, че си си сбъркала професията :)))
    Ежедневието ти е пълна лудница..
    Аз тази нощ не спах, и много хора се оплакаха, да не би да е имало пълнолуние..

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не е от най- спокойните, но е въпрос на навик:) Обикновено не е чак така. Аз го приписах на луната:)

      Изтриване
  9. Ох страхотна публикация! Много, много ме разсмя. Моята щерка е на възрастта на твоята малката и тъкмо вчера ме питаше кога ще й купя телефон. Тя няма да ходи на лагер, така че отлагам до последно.:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ваня, дръж и стискай до последно с този телефон! Еййййй ужас е просто! Успокоявам се, че до 3-4 дни ще и мине.

      Изтриване
  10. Руми, посмях се от сърце на твоя "портокалов" ден!! ;р) Знам, че на теб не ти е било никак забавно, но съм сигурна, че ако си прочетеш публикацията от начало до край след ден-два и ти ще се посмееш... В твоя чест днес съвсем случайно съм с блузка на точки... оранжеви... :о)))
    Снимките ти са жестоки, както винаги!! Маковете са прекрасни ♥

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили ти поне знаеш за какво става въпрос:))) Ако не друго, поне като отмине бурята, после се забавляваме заедно:)

      Изтриване
  11. Ох, скоро не се бях смяла така. Лулу, много сте сладки цялото семейство. А дарбата ти за писане си е безспорна.
    Към чийзкейка ще се върна по-късно в малко по-адекватно настроение, че сега още хихикам.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох да ти кажа, не ми беше много смешно тогава, ама сега вече и аз се забавлявам:)

      Изтриване
  12. Охх Руми ... докато четох поста ти се смях до сълзи ... не че има нещо смешно, но какво чувство за хумор имаш само :))
    Децерта е шеметен, това няма начин да не ми хареса и мисля при първа възможност да го пробвам :)
    А за маковете ... любими, много хубаво си ги снимала и малката телефонистка е страхотна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив, лошото е че имаше някаква голяма повтаряемост в дните тази седмица...
      Чийзкейка горещо го препоръчвам!

      Изтриване
  13. Убийствена рецепта, жесток купон през деня:) Вземете телефона на малката до лагера:)

    ОтговорИзтриване
  14. Познато- с колата, с децата, с неработещи климатици,с пълнолунието, с жегата!Голям купон, много се забавлявах!Снимките и те професионални!И какво остана, а да, десерта- в десятката!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти:) Дано тези дни са по- малко и при теб:)

      Изтриване
  15. Как е все пак разбитата уста :)

    ОтговорИзтриване
  16. Ах, Руми, много разтоварващ разказ:) А и чизкейка е чудесен. И децата пораснали, усещаш го по десетките обаждания на ден за всякаква дреболия- "къде си", " кога ще се прибереш?", " убих си коляното"," пак паднах", " заболя ме главата", "не мога да си намеря лепилото или PSP- то" и т.п.

    Весел уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Растат Краси, растат:) И все по- често ги боли главата и все по-често ми налагат контрол по отношение на прибирането след работа:) И все по- често ми трябват розови хапчета:)

      Изтриване
  17. охххххххх и твойта не е лесна :) и аз ставам в 6ч и лягам в 23ч.имам едно малко момиченце (на 3г)което е като малко дяволче.ходя на работа и съм пребита като се прибера(в 18ч).
    много ми харесаха снимките с маковете.пожелавам ти един уикенд с много лежерство

    ОтговорИзтриване
  18. Ох, Руми, невероятна си! Прочетох публикацията два пъти, баз да спирам да хиля, толкова познато ми звучи :))). В такива дни не го отдавам на пълнолунието, а си казвам, че чакрите ми са се поразместили :).Дано да ти е по-спокойно до следващото :).
    Маковете са страхотни, а чийзкейкът - още повече!
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  19. Портокалите в офиса, тоталната липса на климатик в колата, ставането в 6, лягането в 12, телефоните, децата.... от всичко ми се намира и на мен и ден-два след такъв ден ми е смешно, но в момента....само истерично;))
    Не е от луната, според мен, но като че ли има значение. Важното е, че има изход и той е в маковото поле, в чийз-а , в чувството за хумор;)
    Лек и свеж уикенд ти желая-като онова настроение в снимките ти!!

    ОтговорИзтриване
  20. И моята седмица цялата е оранжева. Само че и в къщи продължава оранжевото настроение. Дребната спори за всичко, дори и за това че иска сладолед, когато аз вече съм го сервирала. Сладоледът е семейното ни прегрешение, а чийзкейкът личното ми. Това е повод да пробвам рецептата. Колкото до телефона - нашият е подарък за Коледа, като отговорна първокласничка. Така сметката най-отговорно за една седмица беше 30 лева, което разбира се доведе до тежки санкции и генералният извод, че има най-гадните родители, но все пак си ни обича.

    ОтговорИзтриване
  21. леле,Руми,да се смееш ли,да плачеш ли или направо да се гръмнеш в такъв ден ще се питам аз?И сигурно ще трябва да впрегна цялата си воля да отхвърля последното... :)Или може би е по-практично да гръмна някой друг-например онзи дето се е разкрещял точно там,дето трябва да се извинява.Ако ми се случи на мен подобен сигурно ще се хванем за гушите,не...повече от сигурно е,мразя нагли,а този е двойно..Хайде стига за него :).Малката сладурка обаче е гвоздеят на разказа,обичам си я аз,с малкото на Евка са ми тръпка стара.
    Чийзът е заслужена награда след подобен ден,пък и е трепач,много обичам!
    Какво да ти пожелая при такъв дневен ритъм,Руми,освен...яки нерви и повече чийз!
    Поздрав!

    ОтговорИзтриване
  22. Имах един такъв ден, които още не съм забравила :), но за съжаление не свърши с чийзкейк!!! Страхотни снимки - искам уроци :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Докато е само един е добре:) Лошото е когато влезеш в серия...

      Изтриване
  23. един въпрос относно чийзкейка... когато го правиш в Crock-Pota колко купички успяваш да събереш вътре? На ръба съм да си закупя и аз такова чудо. То след твоите шеметни публикации (и не без приноса на Пеп4о) няма оправия просто..... Ти какво мислиш по въпроса с покупката, заслужава ли си или не?

    ОтговорИзтриване
  24. За това дали си заслужава - твърдо ДА! И друг път съм писала - няма по- голямо удобство за ежедневието на работещата жена.
    По отношение на въпроса за купичките. Събирам две, което на практика прави 6 порции, защото моите са големи. Приличат на купички за крем брюле, но всъщност са доста по големи. Колкото супена купичка идват.

    ОтговорИзтриване
  25. Страхотен материал, уникални снимки....., не го бях чела и съжалих :)

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...