четвъртък, 16 юни 2016 г.

Споделени впечатления: IRobot

Преди няколко години (мисля че са 4), Мъжът на Лулу ме изненада, като купи прахосмукачка - робот. Доста интересно съоръжение, което аз лично много си харесвам. Ползвали сме го с променяема честота: от ежедневна употреба, до веднъж на две седмици, когато особено мързеливи деца се опитват да си почистят стаите по "тънката лайсна". От тогава много хора са ме питали дали съм доволна. Отговорът неизменно е бил ДА, но така и не му посветих отделна статия в блога. До сега, когато от фирмата ми предоставиха да тествам новия модел, с молба да напиша ревю. Смятам, че за 4 години съм натрупала достатъчно опит с робота, за да мога да твърдя че имам обективно мнение. По- интересно ми беше како е различното в новия модел Roomba 616. За момента още тествам, но ето някои  плюсове, минуси и общи впечатления на този тип прахосмукачки.




 Всички роботи от серията са кръгли и компактни устройства на акумулаторна батерия. След като бъде включено, роботчето започва да обикаля из помещението и да чисти, докато не го спрете или до като то не реши, че е приключило (има някакъв алгоритъм) и не се настани самостоятелно обратно на докинг станцията, където се презарежда. 
В един красив, идеален свят, аз би следвало с усмихва на уста да почиствам къщата с прахосмукачка поне 2 пъти в седмицата, децата да се разхождат със снежно бели чорапки, а котачето да мърка доволно около  тях. В един не толкова идеален свят с мъжа ми ежеседмично се надцакваме кой да изчисти с прахосмукачка и кой да избърше прах, като успяваме да го направим най- много веднъж в седмицата. В същия този свят сутрин е лудница и всички дружно се редуваме да влизаме на подскоци по стаите да си взимаме по нещо забравено, след като вече сме си обули обувките. Някои по два пъти, а някои други очевидно живеят в гората и ежедневно газят в кал до коленете, защото след тях вечно има следи от изсъхнала пръст, изпопадала от грайферите. Котката принципно мърка, но има досадния навик да се скубе безобразно по два пъти в годината по 6 месеца:). Аз много исках да е космато животно, което сега ми се връща тъпкано под формата на завихрящи се вълма козина. Де не забравяме и не маловажния факт, че и аз и двете ми дъщери сме с дълги коси, и макар че няма чак такава закономерност в смяната на нашата козина, не малко количество косми правят компания на котешката козина. Както се сещате, това е немислимо да остава в този вид и чистене веднъж - два пъти в седмицата, би превърнало домът ни в кътче от местообитанието на семейство порове. Понеже съм си говорила с доста хора, абсолютно съм убедена, че не съм уникална с тези си проблеми. Разбира се, едното решение е все пак да чистим през ден, но понеже тогава домашната война би станала още по- ожесточена, както писах по- горе, мъжът ми предприе умният ход да купи въпросният IRobot.



Предимствата: 

  • Не е необходимо вие да присъствате на място, докато робота чисти
  • Изключително лесно се почиства 
  •  Има таймер и може да го настроите да се включва автоматично всеки ден по определено време
  •  В случай, че почиствате ежедневно, количеството на домашен прах се редуцира неимоверно. Не говоря за пода, а за този натрупващ се по мебелите
  •  При ежедневно почистване, значително се облекчава алергията ми към прах
  • Системата е много компактна и не заема почти никакво място
  • Не се налага да сглобявате и разглобявате нищо преди употреба
  • Има виртуални прегради, с които може да ограничите достъпа на устройството до определени места
  • Има система за защита от падане по стълби
  • Има четки, които му позволяват да почиства добре, дори и около ръбовете и ъглите
  • Може да си обучите котката да се вози върху робота и после да съберете милиони лайкове в yutube:)))


Недостатъци:
  • Въпреки, че роботчето е по- тихо от обикновена прахосмукачка, все пак генерира шум и понеже му отнема около 15-20 мин да изчисти някакво помещение е доста досадно, ако вие сте там. Както казах, това доста лесно се решава, като настроите таймера и устройството работи, докато вас ви няма
  • По земята не трябва да има тънки кабели, връзки и чорапи. В най- добрия случай просто спира, но в по- лошия се оплита безобразно. Моето роботче претърпя два пъти смяна на четки заради търкалящи се по земята зарядни за телефони. В Roomba 616, пише че има защита и проблема е преодолян, но ще пиша по- късно дали наистина е така.
  • В сравнение с обикновената прахосмукачка има по- малък контейнер и се налага да се изхвърля на поне две чистения, ако не и на всяко. Самото почистване е много лесно.
  • Има процепи и ниши, в които няма как да влезе и да почисти, което налага все пак да пускате обикновена прахосмукачка на десетина дни. Моите деца са открили топлата вода и за да избегнат този момент, просто почистват по- недостъпните места с малка прахосмукачка за кола:)
  • Ако оставите робота да чисти, докато вас ви няма, трябва да подготвите "терена" предварително т.е да му освободите достъп до местата, които искате да почиства (примерно да дръпнете столовете, за да може да влезе под масата) и да му ограничите пътя до вода (примерно мокра баня)
По- новите модели имат някои нововъведения,  които ще тествам и ще пиша допълнително.

Нашата котка за съжалени не проявява интерес да се вози върху прахосмукачката.


Обаче на тази снимка може да видите и стария  и новия модел в действие:)


10 коментара:

  1. Хе, точно се бях разубедила поне за трети път да си взема и пак попадам на доволен човек :) Руми, моля те сподели за кабелите, че имам едни много тънки от една система за домашно кино и все заради тях се разубеждавам, че не ми се прибира цялото това нещо.

    ОтговорИзтриване
  2. Това роботче ми е несподелена мечта за момента. Подобна публикация ми е много от полза,особено с +/- .

    ОтговорИзтриване
  3. Това роботче ми е несподелена мечта за момента. Подобна публикация ми е много от полза,особено с +/- .

    ОтговорИзтриване
  4. Имат доста повече минуси от изброените.

    ОтговорИзтриване
  5. На косъм съм от покупка, у дома ситуацията е същата с почистването, ако усоеем веднъж седмочно, се чувствам идеалната домакиня :))

    ОтговорИзтриване
  6. Още няколко предимства
    -след като събира кабелите, кара мъжа ти най-накрая да ги сложи в ред
    -помага ти да организираш къщата и никой да не се мотка пред прахосмукачката
    -чисти и под мебелите,
    Имам и робот, който мие (системата позволява да се използват и масла, така, че и атоматизира) с двете успявам да поддържам 400 кв.м., без проблем вече 5 години

    ОтговорИзтриване
  7. Да ти кажа честно, няколко пъти съм била на косъм от покупката на подобна джаджа, но нещо все не можеха да ме убедят в магазина, че е по - добро и удобно от обикновена прахосмукачка. Сега, след това, което прочетох съм с още една крачка по близо до това да я купя. Беше ми изключително полезно това, което си написала. Благодаря ти:)

    ОтговорИзтриване
  8. И на мен много ми се иска такова роботче, но все си мисля, че инвестицията не си струва. Може би все пак тази година ще се сдобия с такъв домашен помощник

    ОтговорИзтриване
  9. Здравей Руми, страхотна статия! При мен чуденето е точно заради котешкия фактор - дали би могла да споделиш, събира ли добре незименните остатъци от котешка тоалетна, пръснати по пода?

    ОтговорИзтриване
  10. А случайно да имате упътване на български. Днес получих моята румба, но няма

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...